Izložba

 

La Région Centrale

Michael Snow - La Région Centrale

Michael Snow (Toronto, 1928.) je cijenjeni i utjecajni umjetnik čiji radovi predstavljaju prekretnicu stvaranja na Zapadu tijekom šezdesetih godina prošloga stoljeća, a danas su neophodni predlošci suvremene umjetnosti. Koristio je i još uvijek koristi širok spektar izraza za izražavanje: glazbu, film, video, fotografiju, skulpturu, slikarstvo, književnost i razne instalacije. U svim medijima istražuje ekspresivne sposobnosti zvuka i slike, suočavajući se s dualnošću vizije i prezentacije. Snowov kreativni pristup zahtijeva sudjelovanje gledatelja, predlaže im da vide predmet, upoznaju ga, da se aktivno uključe u taj opažaj. U svojim strategijama stvaranja kompozicije želi se usmjeriti pozornost na različite načine i učiniti proces stvaranja vidljivim.
Potaknut znatiželjom napustio je Toronto i odustao od jazz glazbe kako bi se usredotočio na prakticiranje vizualne umjetnosti tijekom deset godina života u New Yorku (1962.-1972.). Filmski medij postao je važan u Snowovom opusu već 1956., ali značajnije nakon 1967. godine, kada je izradio Wavelength, koji je osvojio Veliku nagradu na festivalu međunarodne kinematografije u Knokke-le-Zouteu u Belgiji. Wavelength postaje simbol kina koje razmišlja o vlastitom izričaju.
Predstavljanje La Région Centrale u Galeriji Kula je prvi put da se rad Michaela Snowa prikazao u Hrvatskoj. Tijekom trosatnog trajanja filma, kamera vidi golem krajolik u kuglastim kretanjima, koje daljinski režira umjetnik. Snow nas podsjeća: "Naposljetku, Zemlja, Mjesec i Sunce ne vide gore i dolje kao mi". Pokreti kamere su okrugli, eliptični, poput orbite, razbijajući konvencije i dovodeći u pitanje zakone gravitacije. Taj se film neprekidno kreće kroz prostor uz povremene prekide koji su referentne točke, a uporaba kamere u pokretu postaje osnovni element filmskog izričaja. To dovodi u pitanje ideju prezentacije koju donosi modernizam, predlažući dvostruki pogled, usmjeren na ulogu kamere u stvaranju djela.

 

 

Snow se ističe stvarnošću kojom dominira nestabilnost i složena međusobna povezanost, u kojoj se iskustvo postupno sklapa pasivnim odgovorom na virtualno izobličenje. Stvarnost u kojoj je jezik neizbrisivo isprepleten s predmetima tako da, kako bismo je mogli cijeniti, neizvjesne su i promjenjive čak i naše intelektualne artikulacije. Zbog toga, ona (stvarnost) razumijeva da kreativna interakcija s njom može biti kritična. Ova kritika utječe na naše procese i navike percepcije, kao i vizualni i materijalni okvir svakodnevnog krajolika.
Prije svega, želim zahvaliti Michaelu Snowu na njegovoj velikodušnosti i sudjelovanju ovoj prezentaciji, Annette Michelson za suglasnost da objavimo njezin veličanstveni tekst, te Emini i Duji za neiscrpne napore. Bez svih njih ne bi bilo moguće predstaviti rad Michaela Snowa u Hrvatskoj po prvi put.

Gloria Moure

 
O nama Publikacije Bienale Međunarodni susreti Novosti Izložbe Biografije Kontakt
Sva prava pridržana © Galerija Kula 2009
Galerija kula
Povratak na pocetnu stranicu Pošaljite nam e-mail
English Hrvatski