Exhibition

 

KRUZER

 Kažimir Hraste u hrvatskoj suvremenoj skulpturi sinonim je za kipara koji se istovremeno i mijenja i ne mijenja, koji u svome radu spaja tradiciju i iskustva te suvremenu likovnu praksu. On neprestano migrira polazišta, pomiče težište svoga umjetničkog stava sa stabilnosti i mirovanja na kretnju, s definicije na asocijaciju. Moguće je ustvrditi da je Hraste svojevrstan baštinik kubističko-konstruktivističke imaginacije što njegovu radu pridružuje stanovitu racionalističku os, ali u svome radu on koristi i materijale i postupke koji su prožeti optimizmom i radošću čime zaslužuje posebnu ulogu na suvremenoj kiparskoj sceni. Povezujući geometrijsku i antropomorfnu liniju, Hraste širi ludički karakter i zasigurno neslućeni optimizam.
U splitskoj Galeriji Kula umjetnik bi intervenirao upravo svojom pikturalnom skulpturom jednog portreta, odnosno glavom koja bi dominirala cijelim prostorom, u potpunosti prateći site-specific protokol pojave umjetničkog djela. Riječ je o kiparskoj instalaciji od dasaka promjenjivih dimenzija. Nakana je takvu skulpturalnu kompoziciju izložiti na podu galerije gdje bi posjetiteljima bio omogućen ulazak u unutrašnjost glave, koja u gornjem djelu ne bi bila zatvorena tvoreći tako mogućnost zanimljivih optičkih efekata i 'vizualne pokretljivosti'. Ona je zamišljena kao objekt koji svojim modeliranjem prati prostorne zadatosti ali i vidno ih preoblikujući. Novonastali odnosi otvorili bi mogućnosti drugačijeg čitanja postojeće arhitekture, a skulpturi jedinstven okvir određen mjestom i vremenom, ali i iskustvom promatrača. Motiv glave se nametnuo sam po sebi jer sve ideje su 'potekle iz glave', od autora/ideatora palače do autora/ideatora izložbe. Sam proces nastanka izložbe bio bi foto dokumentiran i kroz katalog prezentiran. Nakon trajanja izložbe rad bi se uklonio, i kao takav bio bi neponovljiv. Ovoga puta Hrastina skulptura našla bi se u ambijentu kojeg određuju izvorni kasnoantički zidovi Dioklecijanove palače zasigurno pružajući neponovljiv estetski dojam, ali i inicijaciju mnogih semantičkih procesa
 

 
Galerija kula
Povratak na pocetnu stranicu Pošaljite nam e-mail
English Hrvatski